Saturday, March 12, 2011

Droom

Het is een zwoele zomeravond.
De schemering valt in en ik geniet van de bloedrode zonsondergang.
De laatste dappere zonnestralen weerkaatsen op het metaal van mijn aansteker als ik de fakkels in de tuin aansteek.
Ineens gaat de deur achter me open en je vraagt of ik de sleutels heb.
Ik glimlach naar je.
Je glimlacht terug.
In een paar soepele stappen sta je achter me me terwijl de deur achter je met een dreun in het slot valt.
Je verliefde handen ontmoeten elkaar op mijn buik en ik voel je armspieren zich een tikje aanspannen.
Je vertrouwde geur maakt me nog meer ontspannen dan ik al was.
Een vlinder probeert de aandacht te trekken door een hele show op te voeren in mijn buik.
Aandacht die hij nooit zal krijgen, want mijn hoofd draait zich al naar jou toe.

Je weet precies wat ik wil, maar dat weet ik ook.
Plagend trek ik m'n hoofd iets terug waardoor je zoenpoging in het water valt.
Je kijkt me vuil aan en ik glim jongensachtig terug.
Ik leg m'n wijsvinger teder onder je kin, onze neuzen komen naderen elkaar behoedzaam.
Ik kijk je uitdagend aan, bijna spottend, terwijl jij steeds vuiler kijkt.
Daar kan ik niet langer weerstand tegen bieden en dat weet je.
"Ik vind je leuk", fluister ik.
En dan kus ik je.
Je kust niet terug.
"Is dat zo?" vraag je na de kus.
"Ja," zeg ik, "dat is zo". Ik streel een haar achter je oor.
"In dat geval,.." mompel je, terwijl je zachtjes in m'n lip bijt.

Mijn blik verzacht en onze lippen raken elkaar.
Ik geef je de meest tedere kus die ik ooit een meisje heb gegeven.
Als ik daarmee klaar ben kijken we elkaar aan. Het is nu jouw beurt om een plagende blik in je ogen te krijgen.
Je legt je hand op mijn buik en vraagt: "vlinders in je buik, meneertje?"
Mijn mannelijk ego krijgt welhaast een hartverzakking.
Ik fluister op recalcitrante toon: "nee, ik probeer je gewoon in bed te krijgen."
Je lacht hardop, trekt me nog dichter tegen je aan en kust me; en je kust me steeds intenser.
Na twee volle minuten waarin de tijd stil staat hou je op en zeg je: "jij bent de man!"
Ik weet wat je bedoelt, glimlach, til je op en draag je naar de deur.
"If you please so", zeg ik en jij duwt de klink naar beneden en trekt de deur open.

Ik draag je door de deuropening als er ineens er een luide piep klinkt uit de keuken. Je kijkt me verbaasd aan.
"Heb je iets in de oven gelegd?" vraag je.
"Misschien," zeg ik plagend. Ik zet je voorzichtig neer op de grond.
"Wacht maar even, ben zo terug," roep ik terwijl ik naar de keuken snel. Even later ben ik terug met twee krakelverse stokbroden en twee koffers. De licht verbaasde blik in je ogen maakt snel plaats voor een brede glimlach.
"Ja," bevestig ik maar direct, "we gaan picknicken".
"Met koffers?" vraag je terwijl je je handen in je zij zet.
"Ja, dat is voor onze reisbagage," zeg ik droogjes. Je tapt met je voet op de grond. Ik vervolg mijn uitleg:
"We gaan naar 't strand."
"In Portugal."

(Het vervolg op verzoek)

No comments:

Post a Comment